torsdag 10 juni 2010

Distanslöpning i en underbar sommarkväll

Har VAB:at idag så när jag fick möjlighet vid 8-tiden på kvällen valde jag att gå ut och springa lite i den fina sommarkvällen. Ingen hårdträning utan jag gick bara ut och sprang.

Ibland slår det än hur fint det kan vara i Sverige på sommaren. Ikväll var en sån kväll. Syrenerna blommar, det är grönt och fint, Vallentunasjön ligger stilla, det är lagom varmt och luften är frisk. Det är rogivande.

Skall ta mig iväg till Skavlötens motionsgård någon gång de närmaste veckorna och genomföra en träning där. Temperaturen i Rönningensjön borde stiga snart. Då kan man ta ett kvällsdopp efter träningen......

Oj, nu sitter jag här med ett småleende på läpparna och drömmer mig bort.......Det är fint med sommar :-)

Siffrorna för dagens pass blev 8.41 km, tid 39:52, 4:44 min/km.

6 kommentarer:

Jörgen sa...

Skavlöten med bad är kanon. Funkar i Domarudden också, med efterföljande dopp i Drängsjön. Detta är något av en bonus med träning på sommaren!

/Jörgen, som redan slarvat bort inloggningen till Googlekontot...

Lennart sa...

Hej Jörgen,
Det är svårt att hålla reda på alla inloggningsuppgifter och koder :-).

Ingmarie sa...

I dag var dte lite mindre somrigt...men det som är väldans bra då är att det blir vääääldigt mycket plats i ute-bassängen. ;-)

Lennart sa...

Låter skönt att bada när det regnade, då kan man också ta ut svängarna väääääldigt mycket utan att störa :-)

Unknown sa...

Låter som en superskön runda. Här i Malmköping blåser det rejält idag 13 grader varmt och mulet. Låter som en perfekt dag för mig att genomför ett 2 timmars pass powerwalk i Henaredalens naturreservat. Ha det så ses vi i cyberrymden framöver.

Peace Love och Löparskor!

Lennart sa...

Hej Jesper,
Välkommen till bloggen! idag blåser det och är mulet i Vallentuna också. Tycker att det är skönt när det är lite ruggit ute också.

Powerwalk i naturresarvat låter härligt!