fredag 12 december 2014

Jag är också en människa

Jag är också en människa. Jag har också känslor. Jag är inte bara en löpare som springer mil efter mil i kyla, regn och blåst för att efteråt stå och prata om ”pannben”. Jag tycker om att göra andra saker också.
 
Jag är inte bara löpare. Allt jag läser, lyssnar på, tänker och köper är inte relaterat till löpning. Jag balanserar upp med annat också. Så här i Juletid är det extra viktigt att förstå att en löpare inte bara är en löpare. Det är extra viktigt att förstå att en löpare också är en människa, och som människa vill jag personligen ha andra saker i Julklapp än saker som förknippas med löpning.
 
Som människa kan jag känna att det är ett tecken på dålig fantasi att ge bort löparprylar till de som gillar löpning. Lite som att ge sina skolbarn nya skolböcker i Julklapp. Jag menar, skolbarn är inte bara skolbarn. Tänker man till lite så kan man ge bort annat i Julklapp också. Som människa önskar jag mig till exempel biljetter till Jonas Gardells show ”Livet är en schlager”. Den ser jag gärna tillsammans med min fru.
 
Jag önskar mig också teckningar från mina barn. Utöver det önskar jag att vi i min familj får en härlig skidsemester uppe i Sälen. Får jag allt det så är jag mer än nöjd med Julen. Att ge mig ett aktivitetsarband i Julklapp är bara dålig fantasi.

5 kommentarer:

Linus N sa...

Själv blir jag jätteglad över att få träningsgrejer. Det är som att ge barnen leksaker. Min löpning är min ego-tid, som är bara för mig. Och därför blir jag extra glad när nån bryr sig om det där som är bara för mig.

Lennart sa...

Linus - Vad bra :-)! Jag bryr mig om dig, och nu tycker jag att du ska önska dig massor med träningsgrejer, och jag hoppas att du får ALLT du önskar dig :-)!

Linus N sa...

Tack så mycket! :))

Björn Suneson sa...

Tänkvärt. Min barn, som springer en del, får inga löparklappar i år.

Lennart sa...

Björn - Ja! Dina barn är väl (precis som mig) så pass gamla att de köper det de vill ha.

Jag köper helst löpargrejer själv och det jag inte har, har jag ofta valt bort av någon anledning.