onsdag 25 september 2013

Hoppas att de inte märker

Jag är lite mer andfådd än vad jag vill visa. Jag kväver andningen lite. Jag hoppas att de inte märker. De springer och småpratar. Jag är bara tyst och andas.

Jag håller på att värma upp. Jag springer ett 2.6 kilometer långt terrängspår tillsammans med Lars Södergård och Mattias W.

Lars har nyligen sprungit milen på 29:43, och Mattias är god för ca 34 minuter på milen. Själv är jag inte så snabb. Själv ligger jag ganska långt efter deras tider, och jag tycker att det är ganska ansträngande att springa i deras uppvärmningsfart.

Efter uppvärmningen kör jag ett pass terrängintervaller med varierande längd. Det blev 2*900 meter i 4:05-fart, plus 2*1600 meter i 4:10-fart, plus 2*900 meter i 4:05-fart.

Det kändes ganska bra idag. Det var ingen maxansträngning och tiderna idag, med en minut gåvila, blev ungefär som för sex veckor sedan, med två minuters gåvila.

3 kommentarer:

Mattias W sa...

Bra pass du fick till Lennart! Kan tillägga att man blir ganska ödmjuk som löpare när man tränar med en kille som nyligen har gjort 29:43.. Jag fick slita som ett djur för att hänga med överhuvudtaget medan Lars flöt fram, utan synbar ansträngning, i 3.10-fart på treminutersintervallerna (eller "flytfart" som Lars kallade det).

Anonym sa...

Snyggt pass. Vilka löpare du tränar med! Antar att det är rejäl inspiration!

Lennart sa...

Mattias - Tack! Det kändes faktiskt ganska bra igår.

Jag läste också att du fick kämpa igår, och så här i efterhand är jag glad att jag körde mitt egna pass och inte försökte hänga på er. Det hade inte blivit bra :-).

3:10 "flyfart" i terräng är läskigt bra. Lars är i form nu och LL kan nog bli riktigt intressant. Hoppas verkligen han får till en fullträff :-)!

Jag skojade lite med Ola igår också. Kommer du ihåg att ni sprang ca 1 km längre än mig på uppvärmningen, och när jag kom ner till IP (själv) undrade Ola var du och Lars hade tagit vägen. Då sa jag att jag hade sprungit ifrån er, men det gick inte Ola på :-).

Sub205k - Hej! Välkommen hit! Ja, det finns några riktigt duktiga löpare i Vallentuna Friidrott, och visst inspirerar det.

Det kan vara lite glest med folk på träningarna ibland (som igår), men det är flera som har utvecklats enormt (bland annat Lars och Mattias). Det finns också ett par löpare på damsidan och bland veteranerna som börjar bli riktigt bra.

De inspirerar riktigt bra :-)!