onsdag 5 december 2012

Sjukt bra

Sju dagar har gått. Sju dagar sen jag senast sprang. Sju dagar sen jag blev sjuk. Sju dagar utan löpning är en sjukt lång tid.

Man kanske kan tro att jag efter sju dagars vila skulle vara sjukt sugen på löpning, men det är jag inte. Tvärt om. Det har varit ganska skönt att koppla av från löpningen ett tag.

Vädret är också sjukt. De är snö, kallt, blåsigt och klass två varningar. Det är inte inspirerande. Det känns nästan som att jag inte kunde ha valt ett bättre tillfälle att vara sjuk.

Mitt i allt det sjuka känns det ändå ganska bra.

6 kommentarer:

Johnny sa...

Det är farligt att ha uppehåll, åtminstone sådana man inte planerat då det kan vara svårt att komma tillbaka. Så är det för mig iaf, man får liksom börja om igen känns det som.

Samtidigt ska man våga njuta av lite avslappning då man faktiskt inte tränar anser jag, även om det inte alltid är det lättaste :-)

Håkan sa...

Att suget inte finns där är väl kroppens sätt att tala om att den behöver lite mer vila. Suget kommer nog fram då vädret förbättrar sig, igår var ju inte direkt lockande till att sticka ut näsan utanför ytterdörren, även om man var tvungen att göra det för att skotta (det är väl bra bål-träning?)

Hoppas att sjukdomen går över!

Johnny sa...

Till en viss gräns enligt mig, det är så lätt att halka in i lättja och välja den bekväma soffan. Observera att jag bara talar från min egen erfarenhet, det kan ju faktiskt vara så att det bara är jag som är lat :-)

Skottning är nog bra träning för bålen. Dock verkar det bli för mycket för snabbt för många och ryggskottet är ett faktum. Men igen så är det min erfarenhet, iom att jag behandlar sånt dagarna i ända ser ju inte jag alla som inte får ryggksott.

Unknown sa...

Vädret kommer garanterat bli bättre om ca 4-5 månader :-)

Frågan är om man någonsin ska göra frivilliga saker om man inte har ett sug efter att göra dem. Då blir suget efter dem ännu mindre nästa gång tror jag.

Själv har jag inte sprungit några längre sträckor på drygt 2 veckor. Först vilade jag för att jag hade lite ont och sen blev jag lätt krasslig. Men jag vill väldigt gärna ut, försöker jag intala mig iallafall.

Jenny B sa...

Suget kommer så fort kroppen är redo - men ibland kan suget misstolkas som allmän rastlöshet och dåligt humör ;-)

Lennart sa...

Johnny * 2 - Jag har tidigare märkt att det kan vara svårt att komma igång och snömodden kommer nog inte att göra det lättare :-). Dock är jag mentalt beredd på det så jag hoppas att jag kommer igång ganska smärtfritt :-).

Snöskottning har jag inte vågat göra ännu eftersom jag fortfarande är förkyld, men imorgon måste jag ta itu med det..... :-).

Håkan - Snöskottning är bra bålträning, och visst kommer suget sen. Du har så rätt :-).

Henrik - Det viktiga är att du kommer in i träningsrutinen igen. Tänk på det när du börjar träna igen.

Jenny - Ja, den där rastlösheten och dåliga humöret känner jag igen. Dock har jag än så länge sluppit det :-), men det kommer nog snart det också :-).