lördag 8 december 2012

Komma igång

Det är viktigt att komma igång. När jag vaknar på morgonen måste jag komma igång. Annars försvinner bara dagen. Tricket är att gå upp, duscha och ta på sig kläderna. Då försvinner inte dagen, då kan jag fånga dagen.

Efter 12-dagars vila är det viktigt att jag kommer igång med träningen. Annars fastnar jag lätt i en allmän jag-väntar-med-att-träna-till-imorgon-attityd. Tricket är att byta om till träningskläder. När jag väl har bytt om till träningskläder är det ganska lätt att gå ut och träna.

Efter 12-dagars vila kommer det inte bli svårt för mig att komma igång med träningen. Det är bara att gå upp på morgonen, byta om till träningskläder och gå ut och ta det första steget. De första steget är det jobbigaste steget, sen brukar alla andra steg bara flyta på.

Mitt kom-i-gång-pass blev 5 km i 4:47-fart. Nu ska jag bara gå upp, byta om till träningskläder, och ta första steget i morgon också. Det är nyckeln för att komma igång med träningen.

3 kommentarer:

Linus N sa...

Tjena Lennart! Det hade varit kul å se dig idag men det var självklart rätt beslut att stanna hemma. Kul att du är igång igen. Vet inte vad du hade för underlag men 4:47-fart här uppe är ganska hårt tempo i denna modd-fest.
Hoppas vi ses i januari på Vallentuna-tävlingen.

Håkan sa...

Låter som en lagom uppstart! Tycker själv att det är lite svårt att hålla tempo då det är några cm snömodd så det tempot är bra gjort!

Lennart sa...

Linus - Trist att jag inte kunde komma upp till er. Det hade varit kul!

Din tid indikerar ett riktigt tungt underlag. Det ska bli kul att se resultatlistan sen.

Vi ses förhoppningsvis på de andra deltävlingarna.

Håkan - Ja, jag ville ta det lite lugnt ifall kroppen inte var helt OK. Imorgon blir det lite längre.