måndag 24 december 2012

Ljusets låga

Ljusets låga. Ljusets låga kan stå för så mycket. Ljusets låga kan stå för ensamhet och övergivenhet, men även för hopp, värme och omtänksamhet.

Där det brinner ett ljus, brinner också ett hjärta. Ett hjärta fyllt av värme, medmänsklighet och omtänksamhet. Ett hjärta fyllt av liv.

Bild: Privat
Fyll ditt liv med människor som bryr sig om dig. Då kommer ditt hjärta att bli större. Då kommer ditt ljus att brinna starkare. Då kan du fylla andra människors liv med värme, medmänsklighet och omtänksamhet.

Dessa ord blev min julhälsning till er, kanske inte en traditionell julhälsning, men ändå. Jag vill med detta önska er alla en riktigt God Jul.

Innan jag slutar vill jag dock berätta att jag började julafton med att springa en lättare distanslöpning över 12 km i 5:18-fart.

10 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!

RosaMilton sa...

Riktigt God Jul till dig!

Ingmarie sa...

Så sant Lennart! Önskar dig en fin jul tillbaks.

Lennart sa...

Tack snälla ni! Det värmer :-)!

Petra sa...

God jul Lennart! Fint skrivet!! Kram

Håkan sa...

En riktigt God Jul önskas tillbaka!

Lennart sa...

Tack Petra! Önskar er också en God Jul!

Lennart sa...

Tack Håkan - Önskar dig och din familj en God Jul också!

Andreas sa...

Det var fint, önskar dig en riktigt skön julhelg!

Lennart sa...

Tack!