fredag 12 augusti 2011

Blåbär

- Det är bara blåbär som springer en mara över tre timmar, säger Angelo Redaelli i en intervju som går att läsa i vår lokaltidning.

Angelo är idag 77 år gammal och har genom åren gjort många maror under tre timmar. På meritlistan finns också milen på 34 minuter som 51-åring. Med dessa meriter tycker jag att Angelo kan göra det uttalandet. Jag gillar uttalandet och tycker att det är synd att man inte hör såna uttalanden lite oftare. Jag blev inspirerad och tänkte "kan han så borde väl jag också kunna". Det är långt kvar till jag är 51 år gammal.

Själv har jag idag gjort det sista brickpasset innan Stockholm Triathlon. Snitthastigheten på 4.5 mil cykling blev 28.5 km/timme, med motvind de första 2 milen. 5 kilometer löpning snittade jag på 4:24 min/km.

4 kommentarer:

Olov sa...

Klockrent uttalande. Tar sikte på att kunna säga så om 40 år =)

När är Stockholm Triathlon?

Hempa sa...

Läste också intervjun och log. Det är ett starkt citat som kan irritera och skapa debatt i löparforum. Det krävs ju rätt många mil per vecka under en lång tid samt en del talang för att greja sub3. Personligen tror jag sub40 är betydligt enklare att greja.

Vad har du för målsättning på AXA?

Lars sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om ett sånt uttalande. Å ena sidan är det lite kul att någon säger typ: om tränar ordentligt så fixar du bra tider. Å andra sidan tycker jag att charmen med just marathon är att världseliten och de som med nöd och näppe kan hasa sig runt deltar i samma lopp.

Antar att det är dags att byta namn på bloggen nu: Milen sub 35 :-)

Lennart sa...

Hej Olov!
Visst var det :-).

Stockholm Triathlon går nästa helg på söndag.

MVH

Hej Hempa!
Ja, det krävs en hel del för sub 3 på maran.

Målsättningen på AXA är inte helt spikad, men 2:40 hoppas jag på. Simningen på 35 min, cyklingen på 1:20 och löpningen under 45 min. Sen beror det lite på om det är exakt 40 km vi cyklar eller om det är 38 km och om det är exakt 10 km vi springer. Det ryktas att cyklingen är 38 km och att löpningen också är lite kortare än 10 km. Det förändrar det hela lite....

MVH

Hej Lars!
Jag tycker det var kul att han "stack ut hakan", men jag förstår om man kan känna sig lite förnärmad.

Angående namnbytet måste jag först klara sub 40 och bibehålla den nivån. Det är det som är så bra med namnet. Det fungerar även efter jag har klarat sub 40 :-).

MVH