onsdag 12 augusti 2015

Ett pass i bar överkropp

Fy vad varmt det är, säkert 25 grader i skuggan, tänker jag när jag tar de första stegen på dagens pass. Det är så varmt så jag tänker att jag ska ta av mig tröjan och träna utan tröja. Jag kan ju det. Jag har ju gjort ”check” på bröst och mage.

Fast även om jag har gjort ”check” på bröst och mage så vill jag inte springa och spänna mig framför andra, så jag springer in i skogen innan jag tar av mig tröjan, och det är nu det slår mig. Jag borde göra precis tvärt om.
Svettigt men skönt i värmen
Jag borde åka in till stan och springa på Strandvägen utan tröja bland alla turister. Här är jag liksom. Inte gömma mig ute i skogen. Det är ju helt sjukt.

Vi får se hur det blir. Vi får se om jag åker in till stan och tränar i bar överkropp, men jag tror inte det. För även om jag är ”över 40 men snygg som 20” så känns det bara inte rätt.

Och träningspasset då. Jo, det blev 13 km i 5:14-fart i bar överkropp. Fast det var inte riktigt helt sant. Sanningen är den att sista kilometern sprang jag genom vårt bostadsområde, och då tog jag på mig tröjan igen. Jag vill ju inte spänna mig framför andra.

Inga kommentarer: