tisdag 31 maj 2011

Sitter framför datorn

Jag sitter framför datorn. Har klickat mig fram till Springtime Travels hemsida och läser. Till vänster står rubriken "Löparresor". Klickar på rubriken och ett nytt formulär öppnar sig. Läser vidare och ser resor till New York Marathon, Kilimanjaro Marathon, Miami Marathon, Tokyo Marathon........ Klickar in på London Marathon 2011 och ser att till höger på sidan finns det en röd knapp som heter "Boka".

Trycker på knappen och kommer vidare till ett nytt formulär med en länk som heter "Förhandsanmälan till 2012 års lopp". Klickar på länken och fyller i mina uppgifter. Alla uppgifter är klara och enbart en sista knapptryckning återstår för att förhandsanmälan ska vara klar. Tänker efter en extra gång innan jag trycker "OK" och förhandsanmälan går iväg.

En tanke slår mig. Det blir inget Stockholm Marathon den 2 juni år 2012, för det blir London Marathon den 22 april år 2012.

12 kommentarer:

Daniel sa...

Häftigt! Själv funderar jag på att följa ditt exempel från 2008 och anmäla mig till Ålands-maran.
Var anmäld förra året men en bristning i låret satte stopp för det.

Hmm om jag fortsätter på din bana blir det alltså Berlin 2012, NY 2013 och London 2014... Låter kul :)

Olov sa...

Kul med London marathon. Springer man vänstertrafik också :) Ska bli kul att följa din resa dit.

Staffan sa...

Har du verkligen stämt av de här planerna med familjen nu Lennart
:-)

Sedan är det ju nästan sex veckor mellan, gott om tid för att både klämma in Varvet och sedan springa Stockholm Marathon också ;)

Skämt åsido så låter det härligt!

Lennart sa...

Hej Daniel!
Prova Åland marathon i år. inte för "upplevelsen" utan mer för att försöka göra en bra tid. Jag tror att du kan placera dig bra.

Berlin och New York gör jag gärna igen men det är så stora pojekt. Det blir nog fler gånger för mig men inte det närmaste ået. New York måste jag bara till igen... :-)

Hej Olov!
Ha, ha. Har inte tänkt på det :-). Undra om vi har en egen Butler under loppet? Måste också kolla upp hur de gör med rävjakten. bara så att det inte blir någon krock... :-)

MVH

Hej Staffan!
Ja, det är avstämt med familjen. De kanske följer med. Det bestämmer vi senare men...

Du glömde Kungsholmen runt och Arenamilen också... :-). Med lite vilja klämmer vi in det också på en gång.. :-)

MVH

Morgan sa...

Jaså, det var det du gick och klurade på. Ja, då får jag väl bara hoppas att jag vinner en plats i lotteriet. Vet inte hur stor chansen är. Men annars har jag ju alltid Stockholm. Och Stockholm...

Lennart sa...

Hej Morgan!
Ja, nämde inte jag att jag funderade på detta när vi träffades på Sturup?

Om du mot förmodan inte fixar sub 3:10 i Berlin i höst (men det gör du, det vet jag) så får vi båda gå för Sub 3:10 i London och kvalificera oss för Boston :-).

Hur gör du om du klara 3:10 i Berlin och får en plats till London? Loppen går nästan samtidigt. Dum fråga kanske eftersom Boston så klart står högst på listan, eller?

MVH

Morgan sa...

Boston är kört. Eller så måste jag springa en mara till i sommar, för Berlin ligger för sent för att kunna räknas. Men jag tänker självklart sikta mot 3:10 i Berlin ändå, så att jag kan springa i Boston 2013! Och blir det inte New York igen hösten 2012 så kanske det är tid för Chicago då?

Lennart sa...

Hej Morgan!
I februari i år missade jag att anmäla mig till Chicago i höst. Platserna tog slut så fort. Jag skulle ha fått ett mail från arrangörerna när anmälan öppnade men det fick jag inte.

Jag har tidigare skrivit att jag ska försöka ta mig till Chicago i höst men så blir det inte. Kanske 2013... :-).

MVH

Morgan sa...

Men inte 2012?

Hempa sa...

London 2012 alltså! Det var det du gick och funderade på :-)

Det utlovar en spännande framtid här på din blogg även nästa vinter!

Mathias sa...

Aha, London calling. Helt, rätt. Efter målgång så på det igen bara.
Du har kanske tagit upp det tidigare men springer du Stockholm Jubileums Marathon?

Lennart sa...

Hej Morgan!
Vet inte om jag kan ta två utlandsmaror på ett år. Det är därför men man ska aldrig säga aldrig :-).

MVH

Hej Hempa!
Ja, det var London jag tänkte på. Det fina med London är att det bara är 11 månader dit...

Rapporter om träningen och loppet kommer så klart komma.. :-).

MVH

Hej Mathias!
ja, på det igen bara... Det är ganska bra att ha något att fokusera på lite längre fram. De här populära utlandsmarorna kräver minst ett år av framförhålning.

Har för tillfället inga plaer på Jubileumsmaran men det är möjligt. Vet faktiskt inte ännu hur jag gör.

MVH