torsdag 24 februari 2011

Det blir nog bra det här.....

Idag blev det återigen ett lätt träningspass efter förkylningen för kroppen känns inte riktigt redo för en högre ansträngning. Det blev en lätt distanslöpning på 8.5 km i 5:24-fart. Det finns inte så mycket att orda om gällande det här passet, men nu är planen att vila imorgon för på lördag tänker jag springa fort....

Vi får se hur mycket jag mäktar med på lördag och om jag klarar 5*400+10*200+2000. Skulle jag inte orka planerar jag om under passet. Det löser sig alltid och kul ska jag ha :-).

Börjar också bli lite stressad eftersom jag inbillar mig att jag ligger efter med träningen inför Premiärmilen och Stockholm Marathon. Efter en snabb titt i träningsdagboken så visade det sig att det var så länge sen som den 27:e januari jag senast sprang fort (backintervaller) och senast jag genomförde ett långpass var den 6:e februari (27 km i 5:20-fart). Mmm, det känns inte riktigt bra.

Det skulle kännas oerhört skönt att få till ett bra intervallpass nu i helgen och ett par lite längre distanspass, med lite högre fart, i mitten på nästa vecka samt ett långpass på 30 km nästa helg.

4 kommentarer:

Tomas sa...

Fler än jag som känner mängdstress :) Jag säger till dig Lennart som folk säger till mig: ta det lugnt... den viktigaste träningen inför maran ska bedrivas i mars och april... du hinner.

Hoppas ni kommer att ha ett riktigt trevligt pass på Bosön på lördag :)

Unknown sa...

Jag tror nog att du har en stabil och bra grund att stå på vad det gäller mängden. Se bara till att ha ett riktigt roligt intervallpass i helgen!

/Johan

Staffan sa...

Som sagt, du hinner, grunden har du och du hinner spetsa till den under mars-april och början av maj!

Jag kommer förresten imorgon att ta med mina två lite lättare skor imorgon ifall du vill testa på hur det är att springa i lite lättare skor, har för mig att du var nyfiken på det.

Lennart sa...

Hej Thomas!
Du har så rätt. Hoppas att jag kan träna på nu utan avbrott och du, vi var i Sätrahallen idag och det var synd att du inte var med :-).

MVH

Hej Liljeros
Tack. Jag hoppas och tror att du har rätt. Vi hade kanonkul idag :-).

MVH

Hej Staffan!
Ja, mars och april kommer bli viktiga månader rent träningsmässigt. Kul att du tog med dig skorna idag även fast jag var lite stressad och att det inte blev att jag provade :-).

Tack för idag, det var superkul att träffas :-).

MVH