lördag 14 mars 2015

Söndag

På söndag ska jag försöka komma igång och springa igen, det har jag inte gjort sen i söndags. Det har varit för mycket runt omkring för det, för mycket planerat, men på söndag har jag ingenting planerat, och sist jag inte hade något planerat var just i söndags. Alltså dagen då jag senast sprang.

Här kan man börja ana ett samband mellan att springa och att inte ha något planerat på söndagar. Det kanske inte är ett starkt samband, men sambandet finns där.

Vid närmare eftertanke så vet jag inte hur jag ska kunna utnyttja de sambandet. Kommer jag kunna använda den kunskapen till någonting? Vi får se. I framtiden kanske det dyker upp ett tillfälle där jag kan verka klok genom att säga "Det finns ett samband mellan att springa och att inte ha något planerat på söndagar". Detta sagt samtidigt som jag ser intelligent ut och tittar den andra personen i ögonen.

Man kanske inte ska försöka hitta samband i allt man gör, men just söndagar tycker jag själv känns lite lugnare och om det är någon dag som jag inte har planerat något så är det troligas på söndagar, och söndagar är en dag jag väldigt ofta springer.

Inga kommentarer: