lördag 7 april 2012

Träningsvärk

Jag gillar träningsvärk. Jag tolkar träningsvärk som att träningen har tagit bra. Under dagens träningspass, 12 km i 4:30-fart, kände jag av lite träningsvärk i vänster lårmuskel. Förmodligen är det torsdagspasset på 20 km i 4:34-fart som tog bra.

Det kanske inte var längden och farten på torsdagens träningspass som gav mig träningsvärk, utan troligtvis är det så att rundan jag sprang var lite mer kuperad än vanligt, och det aktiverade troligtvis lite andra muskler än normalt. Rundan innehöll inte mindre än åtta backar med en stigning på ca 30 meter, jmf med Västerbron som är 32 meter.

Som ni säkert förstår kändes dagens pass över 12 km i 4:30-fart tungt, men samtidigt kan det inte kännas bättre. Jag har ju fått träningsvärk, och det betyder att jag kommer ännu mer förberedd till London Marathon.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Hallå Lennart!
Full fokus på London. Nära nu! Verkar som du sprungit Täby IP slingan. I 4:30 fart. Inte illa. Har skadan släppt?

Lennart sa...

Mathias - Jag drar fortfarande omkring med väldigt slitna vader. Jag går balansgång nu.....