torsdag 29 mars 2012

Bra flyt

Idag sprang jag en längre snabbdistans med "bra flyt". Det betyder att jag sprang fort, men inte för fort. Jag sprang lite långsammare än tröskelfart, och det fanns en balans mellan energi, förbränning och syre. Dagens pass blev 20 kilometer i 4:23-fart.

Jag är inte ensammen om att springa med "bra flyt". För ett par dagar sedan sprang Staffan "flytintervaller", och igår sprang Tommy ett pass över 10 kilometer där han enligt egen utsago "då och då hittade flytet".

Jag tror att det är de fantastiskt fina kvällarna som gör det lite lättare att "hitta flytet".

Idag var det en otrolig känsla att springa igenom landskapet med en fart av 43:50 min/mil samtidigt som jag kände att det hela tiden fanns mer att ge. Fantastiskt!

6 kommentarer:

Magnus Wiklund sa...

Underbar känsla när man "flyger" fram på lätta ben!

Andreas sa...

Låter helt underbart ... och ändå galet snabbt för en som jag! :-)

Skönt att du hittat tillbaka till rätt känsla.

Lennart sa...

Belgar - Visst är det :-). Det var länge sen jag sprang så här bra över 20 kilometer...

Kul att du hittade hit och lämnade en kommentar!

Andreas - Ja, nu känns det som man är tillbaka. Hoppas att det håller i sig :-).

anneliten sa...

Upphör inte att förundras över hur snabb du blivit! Du kommer definitivt nå ditt mara-mål!

Staffan sa...

Bra pass!! Skönt att du inte verkar så sliten längre och du har verkligen lyft dig en nivå! Antar att det ger ett bra självförtroende nu inför maran?

Lennart sa...

Anneliten - Tack! Hoppas du har rätt.

Staffan - Ja, vilan gjorde mig gott. Visst var det här passet bra för självförtroendet.