söndag 16 oktober 2011

Nästan som tänkt

Som några av kommentarerna till det förra inlägget redan avslöjat så gick det nästan som tänkt idag, men bara nästan. "Milen sub 40" betyder att jag ska springa milen under 40 minuter, dvs 39.59 som sämst. Att springa milen på 40.00 som jag gjorde idag på Hässelbyloppet är inte "riktigt godkänt". Det är 1 sekund för långsamt. Det finns lite av en ironi i det här, och att springa milen på 40-minuter blankt är nog en av de mest irriterande tiderna jag kunde få idag. Lite som att springa maran på 3:00:00.

Nu kan man tro att jag går och funderar och grämer mig för det här, men det gör jag inte. Jag är inte en sån person. Jag skrattar lite åt det, och 40-minuter blankt är ändå en ganska bra tid på milen. Jag sprang helt taktiskt rätt, med split-tiden 20:00/20:00, och som helhet presterade jag så bra jag kunde idag. Dock är jag tämligen säker på att jag hade kunnat krama ur en sekund till på de sista 300 metrarna om jag visste att sluttiden skulle bli 40-minuter blankt.

Träffade också massvis av människor idag. Före loppet träffade jag bland annat LinusOdd-Inge och Mathias. Linus hade också några andra kompisar med sig som jag inte uppfattade namnen på. Hör gärna av er och tala om hur det gick! Odd-Inge och jag bestämde att vi under loppet skulle ta rygg på varandra vilket vi också gjorde. Jag tror faktiskt att vi höll ihop och växeldrog hela loppet.

Direkt efter loppet träffade jag StaffanIngmarie och Elinor och det är alltid lika kul att träffa dom. Dock var det lite synd att jag inte träffade Erik.

11 kommentarer:

Mathias sa...

Lider med dig Lennart, samtidigt är jag imponerad av din inställning och att ta din mycket starka insats positivt. Snittet är ju unikt. 20/20. Svårt att få till!

hokke sa...

Starkt lopp och helt rätt inställning, det är ju inte numerologi vi håller på med :)

Anonym sa...

Ja, du är ju onekligen ganska nära målet nu, så nära man kan komma faktiskt. Du kommer fixa det snart!

Ingmarie sa...

jag tycker det var skickligt! Grymt snygga siffror!

Linus N sa...

Grattis till en grymt prestation och en väldigt prydlig tid! Vem vet, kanske var det 39:59 och 51 hundradelar? ;) Vi kommer aldrig få veta.
Tack för sällskapet idag, alltid himla trevligt.

Tomas sa...

Sååå förargligt Lennart. Tycker du verkar ta det ganska bra ändå och du är ju faktiskt där nu! Ett rejält pers och ett väl genomfört lopp. Grattis säger jag trots den där trista sekundmissen.

Erik sa...

Dito! Jag letade efter dig i vimlet. Nåväl. Det kommer fler lopp. Hör gärna av dig i vinter om du vill köra nåt pass ihop. Jag ska köra Ålands halvmara 30 okt följt av en träningshelg över allhelgona. Sen blir det två veckor löpledigt. Ha det gott!

Ellinors dröm sa...

Vilken grej! Men vi vet att du har det. Du bara spara lite på godbitarna.
Jäkla ironi!

Odd Inge sa...

Tack för ett spännande lopp! Vi klarade det ...nästan.
Bra plan, som ändå vitnar om god form! Nästa gång klår vi den där sub 40:-)
Grymt kul att träffas! Sköt om dig och må gott!
//Odd Inge

Lars sa...

Jag har tänkt fram och tillbaka och kommit fram till att 40:00 faktiskt är bättre än 39:59. Det är ju hur som helst ett resultat att minnas.

Lennart sa...

Mathias - Tack, men lid inte med mig. Det är inte så farligt :-).

Hokke - Tack, Hmm, numerologi eller ej, sekunden är rätt viktig :-).

MagnusN - Tack, det tror jag också :-).

Ingmarie - Tack, visst var det :-).

Linus - Tack själv och ja, så är det nog :-).

Tomas - Ja, det blev pers med över 1 minut så jag får väl vara nöjd med det :-).

Erik - Sätrahallen i vinter kan nog vara ett bra förslag :-).

Elinor - Mmm, visst är det ironiskt. Hoppas att du slipper den här tiden...

Odd-Inge - Tack, du gjorde också ett kanonlopp. Jag trodde att jag var mer än 7 sekunder före dig. Jag trodde att du hade släppt men icke då... :-)

Lars - Tack, jag uppskattar verkligen ditt försök att mildra det hela.... :-). Jag har lite svårt att se det som "bättre" :-).