tisdag 21 februari 2017

Finishertröjor och killträning

Jag har undersökt den oerhört viktiga frågan vilken av finishertröjorna från Stockholm Marathon som framhäver bicepsen bäst.

Som säkert många upptäckt, eller nja, kanske inte så många. Det är nog bara de av oss som har en schysst biceps som upptäckt det, men finishertröjorna från Stockholm Marathon spänner liksom över bicepsen på ett snyggt sätt och jag måste säga att det är den gula finishertröjan från 2012 som framhäver bicepsen bäst.

De mörkare finishertröjorna från till exempel 2011 och 2013 framhäver inte bicepsen lika bra. Ja, bara så att ni vet. Jag tänkte att det kan vara bra att veta om man vill sitta med en finishertröja från Stockholm Marathon och flexa bicepsen lite. Sånt är ju viktigt.

Annars körde jag ett ”vi-killar-med-schyssta-biceps-pass” idag. Alltså ett träningspass som vi killar med schyssta biceps tycker om. Det blev 20 minuter snabbdistans på löpband plus lite styrketräning med bröst, axlar, triceps och biceps (vad annars?). Tungt körde jag också. 8-10 reps gånger 4 set på varje övning. Helt klart ett pass att rekommendera.

2 kommentarer:

M sa...

Inget verkar sant utan bilder...

Lennart sa...

M - Nä, det är klart att en bild gör saker mer trovärdig. Fast idag är ju bilder så lätta att manipulera också.

Även fast jag inte har tränat styrketräning sen i våras (innan semestern) så ska jag försöka klämma in en bild på min biceps också :-).