söndag 28 augusti 2016

Sveriges viktigaste löparblogg

”Sveriges viktigaste löparblogg”. Det är min nya byline och bygger på att min blogg är den enda löparbloggen i Sverige som ger perspektiv på det som händer och sker inom löpningen. Den enda bloggen i sitt slag.

Den enda bloggen som ifrågasätter konventionerna. Den enda bloggen som vågar gå mot strömmen, och om min blogg försvinner så finns det ingen annan löparblogg att falla tillbaka på och få perspektiv, och det är just därför min blogg är "Sveriges viktigaste löparblogg".

Jag blir glad när jag i kommentarfältet får positiv feedback från till exempel LG Skoog som innan han slutade blogga skrev i en kommentar att; ”Du gör det bra med din blogg. Och du vågar sticka ut och röra om i grytan”.

Jag blir glad när jag till det förra inlägget som heter ”Är AbebaAregawi ett offer” får kommentarer på twitter från Claes Åkeson som skriver; ”Agree till fullo. Gillar inte att dom som förut stod och solade sig i glansen nu sopat under mattan och vill glömma. Inte rätt”.

LG Skoog och Claes Åkeson håller troligtvis inte med mig i allt jag skriver. I fallet Ekvall och OS tycker de förmodligen tvärt om (fast det vet inte jag), men jag blir ändå glad när jag ser enskilda individer kommentera och diskutera min blogg i olika sammanhang. Det kan vara på twitter, diskussionsforum, blogginlägg eller i kommentarsfält. Jag blir glad när min blogg nämns, och det spelar ingen roll vad som skrivs. Positivt eller negativt. Jag blir glad oavsett.

Jag blir också glad när jag ser att mina inlägg gång på gång hamnar högst upp på Joggs topplista över mest lästa inlägg. Detta trots att jag aldrig någonsin fått hjälp att på något sätt marknadsföra min blogg. Med mycket små medel och resurser konkurrerar jag med de största. De största bloggarna med de största nätverken som de använder för att marknadsföra sig själva.

Jag blir glad när jag ser att min blogg inte drabbats av sviktande besöksstatistik som andra tidningar och löparbloggar. Tvärt om. Hos mig ökar besöksstatistiken och ”Sveriges viktigaste löparblogg” är här för att stanna. Så länge det finns perspektiv, så länge kommer "Sveriges viktigaste löparblogg" att stanna. Den positiva feedbacken och bekräftelse bloggen får visar att min blogg behövs. Den behövs mer än någon annan löparblogg.

10 kommentarer:

Björn Suneson sa...

Stora ord, Lennart. Kanske är det ändå vi andra som ska avgöra om detta är "Sveriges viktigaste löparblogg"?

Lennart sa...

Björn - Ja, men vad tycker du om Aregawi-frågan jag skriver om i förra inlägget? Det skulle vara intressant och höra din synpunkt.

Karl sa...

Haha, "Sveriges viktigaste löparblogg"!

Njae, inte riktigt va?

Men det är riktigt skojigt med en blogg där ägaren skriver:

"Jag måste bara här säga att det är så fruktansvärt dåligt att skriva ett blogginlägg en gång per månad och att det är under all kritik."

För att sedan själv inte ens skriva ett inlägg i månaden under flera månaders tid, och därefter dyka upp helt plötsligt med en ny slogan på bloggen som lyder: "Sveriges viktigaste löparblogg".

Det är underhållning på hög nivå! Fortsätt så Lennart!

Lennart sa...

Karl - Du ha helt rätt i din kritik att uppdateringsfrekvensen har varit lägre än normalt under sommaren. Jag ska bättra mig och håller just nu på med två bra inlägg för publicering senare i veckan.

Johan Renström sa...

haha lite Zlatan över dig:) Din blogg är i alla fall inte den tråkigaste:)

Lennart sa...

Johan - Det är tur att den inte är tråkig. Har du några synpunkter om Aregawi och inlägget nedan?

Johan Renström sa...

Tycker du ska fortsätta med din stil. Det är bra att sticka ut lite.

Oscar sa...

"Sveriges viktigaste löparblogg" Ironi??? I så fall kanske det är läge att vara tydlig med det? Det verkar nämligen gå många förbi...

Vadå gå mot konventionerna, mot strömmen?? Du svamlar, har ingen koll och skriver överhuvudtaget inte något om din egen löpning, springer du ens? Oerhört märkligt för en löparblogg, i mitt tycke!

I fallet om Aregawi och tidigare inlägg om OS-uttagningarna går du enbart mot din ström eftersom du är okunnig, Sveriges samlade löparelit inkl tränare och aktiva har på goda grunder kritiserat SOK, friidrottslandslagets förbundskapten Torneklint ville ha med Ekvall till Rio men fick inte gehör hos SOK. Nämnda C Åkesson har varit oerhört kritisk och många många fler. Det finns fler exempel på blogginlägg skrivna t ex av Gunnar Durén, Elmar Engholm, båda på Spring-LFA, som du också bloggat förvirrat kring tidigare, och 4:30-fart genom tillvaron/Staffan Dahlgren, som i sakliga, kunniga texter går igenom felet i denna uttagning. Inlägg du kritiserat utan att vara rak nog att nämna eller länka till deras inlägg, "förvirrat blanda ihop" sommar-och vinteridrott skrev du t ex någon gång, ja det är en relevant att jämföra topp-8 mellan olika idrotter, det tycker fler än jag.

Aregawi tog piller av en okänd läkare, piller hon trodde var vitaminer, du tycker det är OK för en idrottare på landslagsnivå??? Hennes medborgarskap kom till på många oklara grunder med mera.

Fler verkar tycka du är någon slags uppfriskande fläkt, jag tycker enbart det är märkligt, drygt och okunnigt men underhållande på ett sorgligt sätt. Kan man inte springa kan man ju skriva men om man inte behärskar det heller kanske man ska låta bli båda sakerna? Bara ett tips...

Oscar/Bromma

Lennart sa...

Johan - Tack!

Oscar - Ingenting har gått mig förbi. Ang OS och SOK tror jag det mesta redan är sagt.

I fallet Aregawi är det jätteviktigt att hon är friad och ska så också bli betraktad som det då hon inte bröt mot några regler.

Min blogg är "Sveriges viktigaste löparblogg" just för att jag håller mig till det och står för det då det finns en ett gäng som ändå anser att hon är skyldig.

Oscar igen sa...

OK, så du menar att din blogg är viktigast för att du håller fast vi en åsikt tvärtemot alla andras, har jag förstått det rätt då? Ungefär samma tankegångar de styrande har i Nordkorea... En dåres envishet o s v.

Du blandar ihop juridik och idrott. Aregawi tog emot okända piller, piller som visade sig innehålla en hjärtmedicin som används i öststaterna men också används för sitt eventuella prestationshöjande syfte. Hon blev frikänd p g a en teknikalitet men bör genom sitt agerande vara fortsatt moraliskt dömd till att inte representera Sverige mer på landslagsuppdrag. En åsikt de flesta utom du då står för men hon är säkert oerhört tacksam för stödet från den här väldigt viktiga bloggen...

Men för del, fortsätt du roa med dina "viktiga" inlägg, fridens...